قديم 2019-10-03, 10:47 PM
المشاركة 2
Rider
.:: عضو خبير ::.
  • غير متواجد
افتراضي رد: مطلوب شرح عمل شركة في بي اس
علي حد معلوماتي بتشتري حاجه اسمها سيرفير دي بتشتريها من شركه بتبيع في يب اسات و تقسمه انته برحتك ل في بي اسات صغيره

ممكن تستفسر اكتر من دول
https://www.cloudbastards.com/

قديم 2019-10-04, 12:13 AM
المشاركة 3
AbuMaryam
.:: عضو نشيط ::.
  • غير متواجد
افتراضي رد: مطلوب شرح عمل شركة في بي اس
ركز معايا يا صديقي

لو عايز الموضوع رسمي
----------------------------
1 - لازم تكون بتفهم جدآ ف لغات البرمجة و كيفية التعامل معها زي ( php , css , html5 , javascript , jquery , bootstrap , .... )
2 - بتفتح سجل تجاري ب اسم الشركة الى عايز تفتحها و بيبقا ليها بطاقة ضريبية و تقدر تتعامل ب اي تعامل مادي بدون اي مشكلة مع اي عميل ب اي جنسية
3 - بتحجز دومين ب اسم الشركة المراد انشائها و يفضل ميكونش في تشابة او مكرر ل اي شركة تانية حتي لو قديمة و اتقفلت
4 - بتشتري هوست اسمة سيرفر في بي اس ويندوز (ودة النظام الخاص ب الاجهزة الافتراضية) و بتقدر تنشئ منة سيرفرات ابلود و في بي اس و يفضل تشترية من هوست اكبر يكون اجنبي حفاظآ على السرعة و جودة الاتصال و الدعم الفني للموقع
5 - بتشتري او تصمم تصميم للشركة ب كامل الحقوق للشركة و ميكونش مقتبس او في اي حقوق ملكية ل اي شخص تاني
6 - بتبدء تجهز موقع الشركة ل محركات البحث ( جوجل , ياهو , بينج , الخ , فونكس , اوبرا..... )
7 - لازم يكون عندك فريق عمل كامل لادارة الشركة بكل اقسامها ( ادارة عامة , مبيعات , دعم فني , الخ .....
8 - بتبدء تعمل دعايا اعلانية علي حسب امكانياتك عشان ربك يرزقك ب شغل

قديم 2019-10-04, 04:12 AM
المشاركة 4
ElSaher
.:: مشرف قسم المشاكل ::.
  • غير متواجد
Like رد: مطلوب شرح عمل شركة في بي اس
ركز معايا يا صديقي

لو عايز الموضوع رسمي
----------------------------
1 - لازم تكون بتفهم جدآ ف لغات البرمجة و كيفية التعامل معها زي ( php , css , html5 , javascript , jquery , bootstrap , .... )
2 - بتفتح سجل تجاري ب اسم الشركة الى عايز تفتحها و بيبقا ليها بطاقة ضريبية و تقدر تتعامل ب اي تعامل مادي بدون اي مشكلة مع اي عميل ب اي جنسية
3 - بتحجز دومين ب اسم الشركة المراد انشائها و يفضل ميكونش في تشابة او مكرر ل اي شركة تانية حتي لو قديمة و اتقفلت
4 - بتشتري هوست اسمة سيرفر في بي اس ويندوز (ودة النظام الخاص ب الاجهزة الافتراضية) و بتقدر تنشئ منة سيرفرات ابلود و في بي اس و يفضل تشترية من هوست اكبر يكون اجنبي حفاظآ على السرعة و جودة الاتصال و الدعم الفني للموقع
5 - بتشتري او تصمم تصميم للشركة ب كامل الحقوق للشركة و ميكونش مقتبس او في اي حقوق ملكية ل اي شخص تاني
6 - بتبدء تجهز موقع الشركة ل محركات البحث ( جوجل , ياهو , بينج , الخ , فونكس , اوبرا..... )
7 - لازم يكون عندك فريق عمل كامل لادارة الشركة بكل اقسامها ( ادارة عامة , مبيعات , دعم فني , الخ .....
8 - بتبدء تعمل دعايا اعلانية علي حسب امكانياتك عشان ربك يرزقك ب شغل
يا احمد انتا لو شوفت الكلام دا احسلك متعملشي حاجا

انشاء الله انا ممكن اعملها بس كمان 9999 سنه

العلامات المرجعية