قديم 2020-05-07, 08:04 PM
المشاركة 2
Uchiha T3Alo
.:: مشرف قسم المشاكل ::.
  • غير متواجد
pen رد: الى محترفين كونكر لا تعطني سمكة ولكن علمني كيف اصطاد
ومين قالك حضرتك ان السى شارب حدودها كونكر السى شارب لغه برمجه فعلشان تقدر تساير الناس وتمشى مع الطيار محتاج تتعلم اللغه ذات نفسها مش تقولى تعديل ولا عمل كويسته لانك كدا انت مش بتتعلم انت كدا بتحفظ وحافظ عمروا ما هيمشى مع تيار الفاهم يارب اكون وضحتلك القصد

قديم 2020-05-08, 12:23 AM
المشاركة 3
ElSaher
  • غير متواجد
افتراضي رد: الى محترفين كونكر لا تعطني سمكة ولكن علمني كيف اصطاد
كل الي انات طلبتو في الاخر دا موجود بي الفديو في قسم التطوير وا قسم المشاكل يا صحبي تقدر تتفرج علي الفديوهات وتتعلم الي منزل كل حاجا
ريزو
ريدر
تقدر تتفرج وتتعلم

قديم 2020-05-08, 02:07 AM
المشاركة 4
essamarpi1
.:: عضو نشيط ::.
  • غير متواجد
ومين قالك حضرتك ان السى شارب حدودها كونكر السى شارب لغه برمجه فعلشان تقدر تساير الناس وتمشى مع الطيار محتاج تتعلم اللغه ذات نفسها مش تقولى تعديل ولا عمل كويسته لانك كدا انت مش بتتعلم انت كدا بتحفظ وحافظ عمروا ما هيمشى مع تيار الفاهم يارب اكون وضحتلك القصد
عارف ان السي شارب خاصة بتطبيقات البرامج لسطح المكتب وبتخش فى تطبيقات الاندرويد والالعاب والويب بس انا بتكلم فى مجال كونكر بم ان المنتدى مهتم بالمجال دا فقط مفهاش حاجة لما نعلم بعض ومش اى حد درس سي شارب يعرف يكود سورس دة محتاج خبرة سنين
والخبرة دي موجودة مع المحترفين الى هنا بالنسبة للمبتدئ محتاج دراسة السي شارب مع الخبرة دي ودي يقدر يكتسبها من الممارسة مع بعض الدروس من المحترفين الى هنا كامثلة ازاى تكود كويستة شرح تكويد كويستة ؟ كود كذا وظيفته اية وظيفة الكلاسات الخ الخ
لو الناس اللى عندها خبرة نزلت شروحات مع دروس السي شارب الى على الانترنت هتقدرو تساعدو ناس كتير انها تطور المجال دا لان المبتدئ لو هيقعد 10 سنين عقبال ميقدر يوصل ويبقا محترف بدروس المحترفين هيقدر يوصل خلال سنتين او اقل

قديم 2020-05-08, 02:16 AM
المشاركة 5
essamarpi1
  • غير متواجد
كل الي انات طلبتو في الاخر دا موجود بي الفديو في قسم التطوير وا قسم المشاكل يا صحبي تقدر تتفرج علي الفديوهات وتتعلم الي منزل كل حاجا
ريزو
ريدر
تقدر تتفرج وتتعلم

جميل طبعا والناس دي تستاهل كل خير انها بتساعد المبتدئين بس انا بتكلم على قسم خاص بدروس كونكر مش حل مشاكل فقط او مشكلة فى وقت وارا الخ انا بتكلم عن شروحات شرح تكويد كويستة من الالف للياء كمثال شرح كل كود فى الكويستة وظيفتة اية شرح وظيفة الكلاسات الخ الخ

الدروس دي مع دراسة السي شارب هيخلي المبتدئ بدل ميقعد يدور على حل مشكلة يحلها بنفسة او يطور سورس الخ خش على قسم مشكلات كونكر وشوف الطلبات قد اية فبدل متساعد الواحد ياخد الكود كوبى ونسخ ومش فاهم لا يحلة بنفسة من خلال الدورات دي

قديم 2020-05-08, 05:18 PM
المشاركة 6
Rider
.:: عضو خبير ::.
  • غير متواجد
للاسف مفيش حد عايز يتعلم فيديوهات كتير و كل ما بنعمل فيديو واحد او اتنين بس الي بيردوا و مش بيردوا عشان شافوه و عايزين يتعلموا اكتر بيردوا من باب المجامله بس و اكبر دليل فيديو الي مثبت في قسم المشاكل

قديم 2020-05-09, 12:57 AM
المشاركة 7
Users
.:: عضو خبير ::.
  • غير متواجد
انت كلامك جميل ويحترم لكن فى غير موضوعه
اول نقطه موضوع سورس بيع او مجانى محدش فينا قصر كل واحد مننا بيشتغل اى حاجه بيوفر المجانى والمدفوع
بس الناس عاوزه حاجه على الجاهز يعنى الناس عاوزه سورس اخر اصدار من كونكر فيكسد بكل حاجه ويبقى ببلاش مثلا
طيب ما انا انزلك نسخه قريبه وانت ظبطها وخليها فكسد وبلاش او اشتريها جاهزه .............

نقطه التطوير قسم التطوير بتاعنا غنى بشروحات كل لحاجه صور وكلام ++ قناه خالد وانا ومحمود واحمد وغيرنا مليانه شروحات ادخل شوف كام واحد شاف الفديو ؟؟؟
فى المنتدى الواحد بياخد الموضوع ببلاش ويكسل حتى يقول شكرا ... للراجل الى طلع عينو هو بيشرحلو ......... + ع

قسم المشاكل
اتفرج على كل المواضيع 90% من المشاكل محلول ومجانى كامل ++++ بص لما الشخص ياخد حل مشكله بيكسل حتى يقول شكرااا
ولو قولت لواحد ل المشكله دى كذا يقولك هاتهالى بالتفصيل طيب ما امسكلك انا السيرفر احسن :d

النظره العامه ..... راجع كل الاقسام هتلاقى المشريفين ومديرى المنتدى هم الى بينزلو شروحات وحل مشاكل الا من رحم ربى .... طيب الاعضاء ايه موقفهم ؟؟
ليه ميساعدوش زمايلهم او اى واحد احنا حلنالو مشكله ينزل شرح ليها عشان يفيد غيرو او يساعد زمايلو معانا ؟؟؟
كلو بيدخل ياخد مصلحتو ويمشى وكانو احنا شغالين بمرتب من الدوله ...... وعشان كده فكرنا اكتر من مره نقفل المنتدى ونرجع نشغلو ونقول سيبها لله ...

قديم 2020-05-09, 01:05 AM
المشاركة 8
ElSaher
  • غير متواجد
احنا احسن حاجا نعملها ولله اننا موضوع في قسم المشاكل محدش يعرف يعمل موضوع غير يوافق علي القوانين كامله بس
المدير علملها والي بيعمل بيدوس نعم وينشر حته مش بيبوصعل ياي قنون

قديم 2020-05-09, 08:57 PM
المشاركة 9
essamarpi1
  • غير متواجد
انت كلامك جميل ويحترم لكن فى غير موضوعه
اول نقطه موضوع سورس بيع او مجانى محدش فينا قصر كل واحد مننا بيشتغل اى حاجه بيوفر المجانى والمدفوع
بس الناس عاوزه حاجه على الجاهز يعنى الناس عاوزه سورس اخر اصدار من كونكر فيكسد بكل حاجه ويبقى ببلاش مثلا
طيب ما انا انزلك نسخه قريبه وانت ظبطها وخليها فكسد وبلاش او اشتريها جاهزه .............

نقطه التطوير قسم التطوير بتاعنا غنى بشروحات كل لحاجه صور وكلام ++ قناه خالد وانا ومحمود واحمد وغيرنا مليانه شروحات ادخل شوف كام واحد شاف الفديو ؟؟؟
فى المنتدى الواحد بياخد الموضوع ببلاش ويكسل حتى يقول شكرا ... للراجل الى طلع عينو هو بيشرحلو ......... + ع

قسم المشاكل
اتفرج على كل المواضيع 90% من المشاكل محلول ومجانى كامل ++++ بص لما الشخص ياخد حل مشكله بيكسل حتى يقول شكرااا
ولو قولت لواحد ل المشكله دى كذا يقولك هاتهالى بالتفصيل طيب ما امسكلك انا السيرفر احسن :d

النظره العامه ..... راجع كل الاقسام هتلاقى المشريفين ومديرى المنتدى هم الى بينزلو شروحات وحل مشاكل الا من رحم ربى .... طيب الاعضاء ايه موقفهم ؟؟
ليه ميساعدوش زمايلهم او اى واحد احنا حلنالو مشكله ينزل شرح ليها عشان يفيد غيرو او يساعد زمايلو معانا ؟؟؟
كلو بيدخل ياخد مصلحتو ويمشى وكانو احنا شغالين بمرتب من الدوله ...... وعشان كده فكرنا اكتر من مره نقفل المنتدى ونرجع نشغلو ونقول سيبها لله ...

عندك حق وطول مافيش تفاعل مش هيكون فية حماس منك او غيرك انو ينشر شروحات انا كنت عايز الناس تعتمد على نفسها بدل زى مانت قولت بيطلبو الحاجة بالتفصيل

قديم 2020-05-09, 08:59 PM
المشاركة 10
essamarpi1
  • غير متواجد
للاسف مفيش حد عايز يتعلم فيديوهات كتير و كل ما بنعمل فيديو واحد او اتنين بس الي بيردوا و مش بيردوا عشان شافوه و عايزين يتعلموا اكتر بيردوا من باب المجامله بس و اكبر دليل فيديو الي مثبت في قسم المشاكل
كلامك صح لازم يكون فى حماس وتفاعل عشان تقدر تستمر فى النشر والى حابب هيتعلم مهما كان

العلامات المرجعية