قديم 2021-08-01, 07:23 AM
المشاركة 24
Dragonfantasy05
.:: عضو نشيط ::.
  • غير متواجد
افتراضي رد: سورس سلير بتعديلي MohamedAyman
عفواً لايمكن عرض الرابط إلا بعد الرد على الموضوع
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

كل سنه وانتو طيبين وبخير وسعاده

بما ان الناس اختارت سورس سلير

وانا وعدت اني هنزل السورس الي الناس تختاره

مبروك عليكوا سورس سلير سورس كويس وانا اشتغلت عليه فتره حوالي اسبوع وكان في راجل محترم بيشتغل معايا هو عمر حسن مزجانجي

السورس مابات ثري دي انا هقولكم ع المشاكل الي اتحلت وهقولكم ع المشاكل الي موجوده وكمان هقولكم ع بعض الحلول كمان عشان الناس تاخد حاجه وتشتغل عليها ع طول

خلونا نبدا بالمشاكل الي اتحلت

1/ سيسم الجيلد كان مخرم حرفيا السيستم ده انا كنت شايفه مخرف وكان بيحصل حاجات غريبه غيرته كله وهو فيه مشكله لما بتدي دوبتي مش بيرضي هبق انزلكم حلها
2/البوكر اتشاكل طبعا البوكر فيه كان تعبان وحطيت بوكر ماتريكس
3/مشكله الارينا لما كنت تطلع منها ميت ومش بتظهر علامه الاحياء (بتطلع صاحي دلوقتي اصلا )
4/بعض مشاكل الاتاك زي الشادو وبعض الفيزيكال للشخصيات (بمساعده عمر حسن)
5/كل الابجريدات الاسكل والتيم والاليت ورانك البرفكشن والكابتشر ذا فلاج كلهم شبه فكسد مفهمش اخطاء يعني اخطاء ابجريد وكل ده هنشوفه في الصور
6/الكابتشر ذا فلاج كامل الفلاج بيتوزع وبيتاخد وزي الفل
7/ضفت بولات كامله باذن الله مفهاش اخطاء
8/ينيون وار وكلان وار يريت حد يعملهم تيست
9/كملت الدراجون ايلاند والديتي لاند برده بنسبه 60% لو اشتغلت ع السورس هنزلكم كمالتها كامله او ممكن تاخدوها من ماتريكس شبه كامله (ملحوظه الوحوش انا عاملها في monsterspawn.cs بس مش مكملها يعني مش مكمل thread , monstertable
برده هبق اكملهالكم هنا باذن الله
10/الريلاك كامل ومش محتاج فيجيول استديوا والكلام ده انا عدلت الكود لنفس الكود بس لفيجيول استديو عادي
=================================
بعض المشاكل الي انا الكسل منعني احلها
1/الاتاكات عاوزه تتظبط ودي مش صعبه يعني انا اعرف ان الناس كلها بتعرف تظبط اتاكات دلوقتي (كلام عمر انا مجربتش)
2/بعض التوبات وانا بظبط القاعده مسحت المابات بتاعتها عادي جدا هتجرب والي هتدوس ع الان بي سي هيوديك التون سيتي اعرف ان المابه مش موجوده هتجيبها من القاعده القديمه ^_^
3/الوحوش ياريت تمسحوا الوحوش القديمه وتكمل الوجوش بس الديتي لاند والدراجون ايلاند لاني
غالبا مسحت ان بيسهات الوحوش الي كانت في السورس لان بحب اعمل الوحوش monsterspawn بتبق احلي واسهل في التعديل
4/تنضيف (MsgItemHandler ,PacketHandler ,GameState , MonsterTabler)
السورس عندي في الاول كان بيفتح في 25 ملي بعد منضفته بق بيفتح في 10 ل 20 بس تقدرو تكملوا تنضيف هيفتح في اقل من كده بكتير
والله السورس جميل جدا وحلو فعلا هيحتاج شغل بس هتقدر تظبط وتعمل بيه سيرفر محترم
^_^
شويه صور

================================================== ================================================== =====
دعوه حلوه
واي حد يقف معاه اي حاجه يكلمني انا تحت امره

رابط السورس

كود:
الناس الي هيجيلها ايرور في القنصول وهما بيفتحوه

حمله ده في القاعده

https
://top4top.io/downloadf-1569qd61n1-zip.html 

هتشتغلوا ببدش بتاعه عادي بس >>>هتخشوا في كلينت كونكر اون لاين تجيبوا itemType , itemtypesube , كل الشوبات , npcx.ini , monster
عشان الديتي لاند تكون ظاهره بالانبيساات بتاعتها كويس وبالتوفيق وانا معاكو في السورس اي حاجه نزلوها هنا في المنتدي وياريت السورس مش يطلع بره ولا يتباع عشان مش ناقصه عبط ^_^
مساهمة جيدة