المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشكله فى تشغيل سورس Rayzo

RevKing
2019-06-27, 04:54 PM
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

انا لسه جديد هنا فى الموقع و كلمه حق اقولها قبل ما ابداء اشرح المشكله ... انتو بجد بتقدموا سورسات و دعم فى حل المشكلات و متابعه متميزه جدا عكس اى موقع تانى فا ربنا يوفقوا جميعا ويجزيكو خير على الشغل المتميز ده

انا شوفت سورس بتاع Rayzo الى متثبت فى قسم سورسات كونكر و عجبنى جدا و نزلتو و عدلت على ملف Program و حطيت باسورد app serv واسم القاعد و بعد كده عدلت على ملف Config وحطيت ال ip وعدلت على كل حاجه فيه و رفعت القاعده على النافى كات بس لما باجى احاول اشغل السرفر بيطلعلى الارور ده فا ممكن مساعد انى اقدر اشغلو كويس

عفواً لايمكن عرض الروابط في الإرشيف

وشكرا مقدما على المساعده .

Users
2019-06-27, 05:18 PM
صديقى العزيز انا رديت عليك هناك وهرد هنا دى مش مشكله ده خطا فى تركيبك انت غيرت اسم السيرفر فى السورس ومغيرتوش فى القاعده خش على النافى كت كلمه كوفنج وهتلاقي كلمه سيرفر اكتب الاسم زى بتاع السورس و مبروك ���� يارت تقولنا صح ولا لسه المشكله

RevKing
2019-06-27, 09:16 PM
صديقى العزيز انا رديت عليك هناك وهرد هنا دى مش مشكله ده خطا فى تركيبك انت غيرت اسم السيرفر فى السورس ومغيرتوش فى القاعده خش على النافى كت كلمه كوفنج وهتلاقي كلمه سيرفر اكتب الاسم زى بتاع السورس و مبروك ���� يارت تقولنا صح ولا لسه المشكله

انا عملت زاى ما انتا قولت منفعتش فى رجعت اسم السرفر لى الاسم بتاعو القديم الى هوا Game~OF~Thronse و بردو نفس الايرور الى بيظهر

بعتذرلك جدا بس انا مخدتش بالى من ردك عليا فى البوست التانى

محمد ياسر
2019-06-28, 09:14 AM
شوف الموضوع ده
معرفة اسم السيرفير (عفواً لايمكن عرض الروابط في الإرشيف)

Users
2019-06-28, 09:58 AM
ابسطهالك ريح دماغك وفك ضغط الملف من جديد وافتح برجرم وعدل على الايبى واسم القاعده و الباسورد وبرضو فى ملف داتا هولدر وغير فى الكوفنج وشغل وان شاء الله قريب هنزلك شرح بالصور خطوه بحطوه

RevKing
2019-06-28, 11:04 PM
انا عملت زاى ما قولتولى بل الظبط و فعلا الايرور اختفى و بداء السورس يقراء ملفات القاعد لكن ظهر الايرور ده وانا مش عارف ايه السبب

انا اسف جدا انى بتعبكو معايا لاكن انا رجعت لموضوع السورسات ده من بعد غياب طويل و نسيت كل حاجه بجانب ان السورسات اختلافت كتير اوى عما كانت عليه زمان

محمد ياسر
2019-06-28, 11:07 PM
شفت الشرح الي نزل في قسم التطوير ؟

Users
2019-06-29, 12:48 AM
زى ما قلك استاز حازم ارجع لقسم التطوير او موضوع السورس هتلاقى شرح التركيب بالتفصيل الممل
والمشكله دى سببها انك كاتب اسم القاعده غلط :D يعنى مثلا كاتب اسمها فى السورس null وفى النافى كت cq سعتها بجيبلك الخطاء ده بقولك المعلومه عشان تعرفها
بس تركيب السورس ارجع لقسم التطوير فى المتدى او موضوع السورس شكرا ويارت تقولنا وصلت لايه ؟

RevKing
2019-06-29, 04:02 AM
انا دخلت على الموضوع بتاعك على قسم التطوير و عملت زاى ما انتا بتقول بل الحرف و راجعت عليها يجى 5 مرات و نفس الكلام على النافى كات بس برضو بفتح السورس بلاقى جابلى اول ايرور خالص بتاع Database error و حبيت اتاكد اكتر قولت يمكن المشكله من عندى انا فى حاجه بعملها غلط فا دخلت على قسم السورسات و نزلت السورس بتاع احمد الاسيوطى و عدلت عليه زاى ما انتا قايل فى الموضوع بتاعك بل الحرف لاقيت السورس اشتغل عادى !! يبقا كده ايه المشكله فى ايه حاجه انا بعملها غلط ولا ايه علشان انا دماغى لفت خالص

Users
2019-06-29, 08:20 AM
انت رفعت القاعده على النافى كت
بص صورلي كوفنج السورس و كوفنج قاعده البيانات بعد ازنك

RevKing
2019-06-30, 01:07 AM
اتفضل

Users
2019-06-30, 01:20 AM
كده تمام المفروض مفيش مشكله
معلش اخر حاجه صورلى ملف الداتا هولدر والبرجرم و اتاكد انك عامل المسار صح ..

RevKing
2019-06-30, 01:45 AM
اتفضل

Users
2019-06-30, 08:24 PM
بعد ازن المدير والمسئولين....
سيبلى الفيس بتاعك وهتواصل معاك هركبللك السورس بنفسى شكرا

M.H.B[X-Coder]X
2019-06-30, 10:52 PM
ثبت الاي بي بتاعك وستخدمو إنشاء الله تشتغل معك عشان الرساله دي أحيانا بتيجي من الاي بي برضو في بعض الاحيان

Users
2019-07-01, 12:42 AM
x;3325']ثبت الاي بي بتاعك وستخدمو إنشاء الله تشتغل معك عشان الرساله دي أحيانا بتيجي من الاي بي برضو في بعض الاحيان

انا بصراحه مستغرب
بس الواحد ياما شاف حورات بسيطه ومتعرفش سببها

RevKing
2019-07-01, 01:05 AM
بعد ازن المدير والمسئولين....
سيبلى الفيس بتاعك وهتواصل معاك هركبللك السورس بنفسى شكرا

تمام الاكونت بتاعى اهوه

RevKing
2019-07-01, 01:06 AM
x;3325']ثبت الاي بي بتاعك وستخدمو إنشاء الله تشتغل معك عشان الرساله دي أحيانا بتيجي من الاي بي برضو في بعض الاحيان

تمام هحاول اجربها ويارب يشتغل